Klienci, którzy widzą, że producent daje długi okres gwarancji na swój produkt zazwyczaj mają skłonność do stosowania prostych heurystyk dotyczących stereotypowego zgoła myślenia o tym, że jeśli gwarancja producenta w unii europejskiej jest długa, to znaczy, że produkt jest dobry. W rzeczywistości nie jest to prawda, bo producent, który daje tak długą gwarancję liczy na tak zwany efekt posiadania, który występuje u ludzi w naturalny sposób. Czyli kiedy posiadamy już jakąś rzecz, bardzo trudno jest nam ją oddać z samego tylko faktu, że ją mamy i trochę przyzwyczailiśmy się do jej posiadania. Dlatego na przykład ma sens stosowanie takich strategii marketingowych, które polegają na udostępnianiu klientom produktów tak jakby na próbę. Tak zrobił jeden z operatorów szerzących internet w Polsce. Dawał na kilka miesięcy klientom internet, a potem pozwalał zwrócić modem. W rzeczywistości nikt, kto zaczął korzystać z internetu nie chciał już z tego zrezygnować. Dlatego długa gwarancja producenta w unii europejskiej nie zawsze jest wiarygodnym źródłem informacji o jakości produktu.

Comments are closed.