firmy wystawiennicze, które dają długi okres gwarancji to zazwyczaj firmy rzeczywiście porządne, oferujące usługi i produkty wysokiej jakości. Czasami ten fakt, że firma daje długi okres gwarancji jest wykorzystywany do reklamy i do poinformowania klientów o tym, że firma jest dobre jakości w skuteczny sposób. Firma, która oferowałaby rzeczy złej jakości, nie wytrzymałaby finansowej odpowiedzialności przy rozwiązywaniu skarg gwarancyjnych. Dlatego produkty tutaj muszą być dobre. Oferowanie produktów złej jakości ponadto ma takie skutki, że klienci dzielą się chętnie negatywnymi informacjami o firmie, o usługach i produktach, na których się zawiedli. Dlatego reputacja firmy, która produkuje i sprzedaje jakieś niepotrzebne buble szybko rozeszłaby się w eterze dzięki takiemu zjawisku jak marketing szeptany. Gwarancja jest więc pewnym wskaźnikiem jakości firmy. Słabe firmy wystawiennicze nie wytrzymałyby finansowo i kondycyjnie  ze spełnianiem gwarancji, jednakże nie każdemu klientowi tez chce się ubiegać o swoje prawa,  które daje mu okres gwarancji.

Comments are closed.