Wszelkie badania dotyczące zachowań konsumenckich mówią o tym, że przedłużona gwarancja jest dobrym wskaźnikiem jakości ale tylko w przypadku firm, które są uznawane za firmy o dobrej reputacji. Jeśli natomiast firma ma słabą reputację, klienci zazwyczaj nie wierzą w to, że rzeczywiście będą mogli ubiegać się o swoje prawa poprzez obiecaną reklamację. W istocie rzeczy czasami tak bywa, że firmy nie zamierzają wcale honorować gwarancji, którą obiecują. W ten sposób mogą stosować takie chwyty marketingowe jak firmy, które rzeczywiście w uczciwy sposób będą przyjmowały reklamację. Jest to sprzedawanie towaru słabej jakości, czyli bez strat zasobów, bo jeśli chcemy oferować lepszy towar, to musimy ponosić większe koszty. Ale jednocześnie też nie ponosimy żadnych kosztów związanych z kosztami przedłużona gwarancja jeśli klienci będą chcieli zwracać te towary słabej jakości które sprzedaliśmy. Możemy na przykład zakończyć sprzedaż i tym samym zakończyć możliwość reklamowania. Będzie wtedy możliwy tylko zwrot towaru i odzyskanie pieniędzy a nie naprawianie go ewentualne.

Comments are closed.