Jeśli jesteś handlowcem, któremu zależny na tym, aby w czasie spotkania z kontrahentem sprzedać swój produkt albo podpisać umowę na długotrwałą współpracę, powinieneś przestrzegać kilku ważnych zasad rządzących takimi spotkania. Zasady te pomagają odnieść sukces w branży. PO pierwsze, nie możesz przyjść na spotkania z kontrahentem z nastawieniem, że wygłosisz szybko monolog, w trakcie którego będziesz zachwalał swój produkt albo usługi i nie dasz jednocześnie dojść do głosu swojemu rozmówcy. Niestety taka strategia rozmowy jest zła. Do twojego głównego zadania należy sterowanie rozmową oraz panowanie nad sytuacją. Aby osiągnąć takie panowanie nad sytuacją, trzeba przyjść dokładnie przygotowanym na rozmowę i mieć dokładnie zarysowany plan i cele. 90% o powodzeniach takich rozmów to dobre przygotowanie i dobry plan, bez tego oczywiście można zaimprowizować, jednak praktyka pokazuje, że improwizacja przydaje się tylko do określonego stopnia, czyli wtedy, kiedy ma się plan i trzeba ewentualnie improwizować w sytuacjach nieprzewidzianych.

Comments are closed.