Jeśli chcesz być skuteczny w sprzedaży, powinieneś mieć chociażby cząstkową wiedzę o tym, jaki jest twój rynek zbytu. Jeśli chcesz być naprawdę dobry, powinieneś wyczuwać bezbłędnie to, jaka jest charakterystyka twojego rynku zbytu i kto jest zainteresowany jakim towarem oraz w jakiej cenie. Ważne jest aktualizowanie naszej wiedzy o runku. Należy na przykład wiedzieć, że zdobywanie nowych klientów, którzy mają cechy zupełnie inne od cech klientów, którzy już z nami są, jest czymś znacznie trudniejszym niż rozszerzanie swojego rynek zbytu o tych samych klientów, ale w większych ilościach. Znacznie łatwiej jest zrobić to drugie niż szukać możliwości na całkowicie nieznanych nam rynkach, których dobrze nie wyczuwamy ani nawet nie wiemy dokładnie jak rozkładają się na nich potrzeby klientów. Jeśli próbujemy znaleźć informacje o tym kim są nasi klienci, do których moglibyśmy uderzyć z naszą propozycją, skupmy się na takich elementach wiedzy ja, skąd są i czym charakteryzuje się dany region. Na przykład wschód polski jest inny niż zachód kraju, inna mentalność, większe lub mniejsze bezrobocie.

Comments are closed.