Zdobywanie danych o rynku jest kluczowym zajęciem osób, które zarabiają jakiekolwiek pieniądze, zwłaszcza jeśli prowadzą one własną działalność gospodarczą. Każda większa firma zajmuje się zbieraniem informacji o swoich konsumentach, o konkurencji oraz o tym jak postrzegana jest jej marka. Już od średniowiecznych czasów znana jest potrzeba zbierania informacji o rynku. Każdy, kto miał najświeższe informacje o konkurencji mógł wygrać i w efekcie zarobić więcej. Dziś mamy inne technologie, ale zbieranie informacji o rynku nadal jest aktualne i rządzi się podobnymi prawami jak przed laty. Mawia się nawet, że początek pierwszych na świecie gazet to właśnie wynik działalności osób zajmujących się przepływem informacji w domach handlowych. Ten, kto zdobył najświeższe plotki, ten mógł zarabiać więcej, a gazety i ogólnie prasa to był właśnie jedyny dobry i skuteczny nośnik owych informacji. Obecnie, na rynkach kapitalistycznych posiadanie informacji jest nie do ocenienia.

Comments are closed.